Verzend- & retourbeleid
Verzending
Jeroens koi hecht veel belang aan een veilige en snelle levering van de door u gekochte producten. Daarom werken wij samen met DHL om uw bestellingen zorgvuldig af te leveren. Alle bestellingen worden door onze medewerkers zelf ingepakt en uitgeleverd aan DHL. Op die manier kunnen wij garanderen dat uw bestelling altijd op een veilige manier verpakt is.
Snelheid van levering
Voor de meeste producten geldt voor 23:00 uur besteld is de volgende werkdag in huis. Daarnaast geldt voor het grootste deel van de artikelen die we niet op voorraad hebben een levertijd van 1 tot 3 werkdagen (inclusief zaterdag). We krijgen namelijk elke dag nieuwe voorraad aangeleverd door onze leveranciers. Bij Jeroens koi geldt dat 95% van alle bestellingen de volgende werkdag (ook op zaterdag) al thuis wordt bezorgd. In een zeldzaam aantal gevallen is de levertijd langer dan 3 werkdagen. Mocht dit het geval zijn, wordt de verwachte levertijd altijd met u gecommuniceerd.
Wat zijn de kosten voor verzending?
Bij een bestelling met een minimale orderwaarde van € 100,- is de verzending binnen Nederland gratis.
- Heeft u een bestelling onder de € 100,- binnen Nederland?
o Dan bedragen de verzendkosten € 7,95.
- Voor België zijn de verzendkosten € 9,95
- Voor Duitsland zijn de verzendkosten € 17,95.
De verzendkosten worden automatisch in onze webshop berekend.
Voor bepaalde (grote) artikelen zoals filters rekenenen wij € 75,- verzendkosten daar deze artikelen op een pallet verzonden dienen te worden. Wanneer het om een palletzending gaat ziet u de werkelijke verzendkosten bij het afrekenproces.
Wanneer is mijn bestelling verstuurd?
Op het moment dat uw bestelling is ingepakt ontvangt u automatisch per mail de Track & Trace-code van uw pakket. Deze code zal rond 0:00 uur 's avonds geactiveerd worden.
Welke dagen worden de pakketten bij ons opgehaald?
Elke werkdag komt DHL onze pakketten ophalen. Deze worden dan de volgende werkdag bij u bezorgd.
Voorwaarden:
- Uw bestelde artikelen moeten op voorraad zijn (mocht dit niet het geval zijn communiceren we dit altijd eerst naar u)
- Wij versturen al onze artikelen inclusief kleine artikelen en cadeaubonnen via de pakkettenpost. Dit omdat er bij brievenbuspost geen Track & Trace-code beschikbaar is waardoor we de zending niet kunnen volgen.
Hoe weet ik wanneer mijn bestelling verzonden wordt?
Zodra wij uw bestelling hebben verzameld en klaar hebben gezet krijgt u van ons een e-mail met alle verzendinformatie.
Mijn pakket is er nog steeds niet, wat nu?
U moet in elk geval altijd rekening houden met een bezorgperiode van 1 á 2 werkdagen (tenzij anders gecommuniceerd). Dat is de marge die DHL hanteert. Als u wilt weten waar uw pakketje zich bevindt, neem dan in eerste instantie contact op met DHL. Houdt hierbij de Track & Trace-code van uw pakket bij de hand. Indien u hiermee niet geholpen bent kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
U kunt ervoor kiezen om uw bestelling af te halen in onze winkel te Enschede. Dit kunt u aangeven tijdens het afrekenproces. Ook kunt u uw bestelling afhalen bij een DHL-locatie. Bij het afrekenen kunt u de afhaallocatie naar wens kiezen.
Afhaaladres Jeroen’s koi speciaalzaak:
Lasonderstraat 3,
7514 CH, Enschede
Retourneren
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan de verwachting voldoet of een beschadiging heeft opgelopen tijdens het transport. Bij Jeroens koi heeft u tot 30 dagen na levering de tijd om het artikel te retourneren. Indien uw retourzending aan de voorwaarden (zie onderstaand) voldoet, kunt u vervolgens binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag teruggestort krijgen op uw rekening.
Controleren
Bij de ontvangst van uw bestelling is het belangrijk dat u de bestelling controleert op eventuele beschadigingen en compleetheid. Indien u iets ontdekt, vragen wij u uiterlijk 48 uur na ontvangst dit bij ons te melden.
Zichttermijn
Wanneer u een online aankoop bij Jeroens doet, heeft u een zichttermijn van 30 dagen na ontvangst van de bestelling.
Producten dient u onbeschadigd en - voor zover mogelijk - in de originele verpakking te retourneren. Wij adviseren daarom altijd de originele verpakking zorgvuldig open te maken, zodat u deze kunt gebruiken om de producten terug te sturen.
Beschadigd, verkeerd of niet werkend artikel ontvangen?
Vul uw ordernummer en postcode in het volgende formulier. Kies daarna het product wat u retour wilt sturen. Zodra wij de gegevens hebben ontvangen gaan we direct voor u aan de slag!
Elektrisch apparaat binnen de garantieperiode defect gegaan?
Ook in dat geval kunt u uw ordernummer en postcode in het formulier invullen. Kies daarna het product met garantie. Zodra wij de gegevens hebben ontvangen gaan we direct voor u aan de slag!
Hoe werkt het retourneren?
Bij Jeroens koi stellen we alles in staat om u zo goed mogelijk te bedienen. Mocht u daarom een product willen retourneren, neem dan de volgende stappen:
- Stuur een email met uw ordernummer en postcode daarna het product wat u retour wilt sturen.
- We gaan direct voor u aan de slag, binnen 1 werkdag ontvangt u alle instructies voor uw retourzending.
- Print het verzendlabel en retourformulier wat u ontvangt. Doe het retourformulier in de doos voor een snellere afhandeling.
- Breng het pakket naar de gekozen verzendoptie.
- U kunt uw status van uw retourzending volgen, wij houden u per mail op de hoogte.
- Wanneer wij het retourpakket in goede orde hebben ontvangen zullen we deze controleren en verwerken. Ons streven is om dit binnen 5 werkdagen te doen.
Voorwaarden retourneren:
Het artikel mag retour gestuurd worden:
- binnen 30 kalenderdagen na levering
- als het compleet en onbeschadigd is
- als het ongebruikt en niet gemonteerd is geweest
- in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk
- producten die speciaal voor u zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht
- Bij het ruilen van een artikel vragen wij om het bewuste product eerst retour te sturen alvorens het nieuwe product ingepland wordt voor verzending.
- Bij producten die beschadigd zijn, gebruikssporen vertonen of waarop geschreven is of tape gebruikt is behouden wij ons het recht de retour te weigeren of de schade in rekening te brengen.
- Tijdens de bedenktijd (30 dagen na ontvangst van uw product) mag u het product gebruiken zoals u dat in de winkel zou doen. Echter, wordt het product zodanig gebruikt dat het niet meer in ‘winkelstaat’ is, dan kan het zijn dat u minder geld voor het product terugkrijgt. Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.